Weer naar school met Kiwanis Cranendonck

De zomervakantie behoort inmiddels tot het recente verleden en de scholen zijn weer volop op stoom. Voor veel kinderen een spannende tijd. Een nieuwe leerkracht, nieuwe klasgenoten en mogelijk een hele nieuwe school. Natuurlijk kenmerkt die periode zich ook met veel leuke aspecten. Een nieuwe schooltas, agenda, schriften, potloden en pennen.

Helaas zijn die nieuwe schoolspullen niet voor alle kinderen weggelegd. In Cranendonck zijn er tal kinderen waarvan de ouders of verzorgers deze uitgaven (even) niet kunnen betalen. En daar heeft Kiwanis Cranendonck zich voor ingezet. In mei van dit jaar organiseerde Kiwanis Cranendonck een golftoernooi waarvan de opbrengst bestemd was voor deze kinderen. Dankzij de opbrengst van dit toernooi én door een gulle bijdrage van Hema Budel ontvingen ouders/verzorgers van 107 kinderen uit onze gemeente een HEMA-cadeaubon van € 40,00 gekregen, waarmee benodigde schoolspullen gekocht konden worden.

Om ervoor te zorgen dat de cadeaubonnen ook daadwerkelijk daar terecht komen waar het nodig is, krijgt Kiwanis Cranendonck hulp van Stichting Leergeld.

Serving the children of the world
Kiwanis is een wereldwijde organisatie van vrijwilligers die zich inzet voor het verbeteren van het welzijn en de ontwikkeling van kinderen. Kiwanis Club Cranendonck is een serviceclub die zich inzet voor de samenleving. Bij Kiwanis staat het kind centraal. Bijna alle projecten zijn gericht zijn op kinderen, veelal in Cranendonck maar ook daarbuiten.

Deel deze post